אבוקסיס: "ההתקפה שלנו שווה יותר ממה שהראתה עד היום"

6 מרץ 2022
  • שיתוף בטוויטר
  • שיתוף בוואטסאפ
  • שיתוף בפייסבוק
מאמן הקבוצה התייחס למשחק מול מכבי תל אביב: "הם נמצאים בתקופה מצוינת"; ריצ'מונד בואצ'י הוסיף: "חייבים להיות מפוקסים. אנחנו יותר מאורגנים לאחרונה"
כותב: מערכת האתר

רגע לפני שבית״ר "גשם" ירושלים מגיעה לבלומפילד למשחק החוץ האחרון שלה לפני הפלייאוף, התייצבו הבוקר מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס והחלוץ, ריצ׳מונד בואצ׳י למסיבת העיתונאים המסורתית ודיברו לקראת המפגש.

כאשר נשאל על המיקום של הקבוצה אמר: "לא יודע איך נגיע לפלייאוף כי יש עוד שני משחקים, ויש עוד מחזור שבוע הבא. חשוב שנהיה טובים ושלא נחטוף גולים שטותייים, כל גולים יכולים להשפיע לפה ולשם, וכל החלטת שיפוט יכולה להיות דרמטית לפה ולשם. אנחנו צריכים להיות מאוד חזקים במשחק ההגנה שלנו, לשפר את ההתקפה שלנו, כי אנחנו לא מייצרים מספיק מצבים, ואת זה נצטרך לשפר כבר ממחר".

החלק האחורי התייצב יחסית, מה עם ההתקפה?
"יותר קשה להגיע למצבים מול מכבי תל אביב, אבל שחקני ההתקפה שלנו שווים יותר ממה שהראנו עד עכשיו. אולי שחקנים איבדו ביטחון ממה שהיה בתקופה האחרונה אבל בסה"כ יש לנו שחקנים שאנחנו מצפים ליותר בחלק ההתקפי ואני מקווה שנראה את זה מחר.

"אני לא אוהב להסתכל רחוק, אני מסכים שאנחנו ארבע קבוצות מסובכות, אבל יש לנו שני משחקים סופר קשים, והפלייאוף יהיה קשה מאוד, נצטרך להסתכל רק על מכבי תל אביב, איך לנטרל ולצאת למתפרצות מולם, יותר חשוב מהאיכות של המשחק זה להביא נקודות".

 
אתם אבל נראים יותר טוב. איך דווקא מול מכבי ת"א וחיפה תשחקו טוב יותר?
"כמו שאמרתי, שתי הקבוצות יש להן הרבה נקודות חזקות, מכבי תל אביב בכושר מצוין, וחיפה יגיעו בטירוף אחרי התיקו. אבל אי אפשר לבוא ולהגיד ישר שיהיה קשה מולם ולהגיע למצבים, בכל משחק אפשר להביא נקודות, ואפשר לעשות תוצאה טובה. הכל אפשרי".

על אביאל זרגרי אמר: "הוא אחד השחקנים המוכשרים בכדורגל הישראלי, בגיל כזה לשחק בהרכב של בית"ר ירושלים זה לא מה בכך. הוא לא התחיל טוב את העונה בגלל פציעה, הקבוצה גם לא היתה טובה, ואז הוא חזר פצוע, ובדר"כ כשהקבוצה לא טובה הצעירים חוטפים ראשונים והוא סופג את זה ראשון.

"סה"כ הוא בן 19, יש שחקנים שלא רואים דקות והוא רואה דקות, ומדברים עליו, שחקנים צעירים צריכים לא להתחיל את המשחק ולא להעמיס איתו, הוא שחקן מקצוען שנותן 100 אחוז. גם אנחנו כשחקנים בגיל 25 היינו לא טובים, ובתקופות כאלה שלו ושל המועדון, יותר קשה להם. בגלל שהוא מקצוען ונותן את המאה אחוז אני בטוח שהוא יחזור לעצמו".

ריצ'מונד בואצ'י ענה גם הוא על שאלות העיתונאים: "אני מודה לאלוהים שהוא נותן לי להיות פה. יש לנו התקפה מדהימה, לפני תחילת הליגה, להסתכל על כולנו, ידענו שיש לנו התקפה טובה, אבל אנחנו לא מבקיעים כפי שהיינו צריכים. לפעמים יש לנו בעיה בסיומות, אבל צריך להיות מפוקסים ולהבקיע.

"אנחנו צריכים להמשיך להילחם, החלוצים ברגע שמתחילים להבקיע, זה לא נגמר. אני תמיד אומר להם, מה אנחנו יכולים לעשות אחרת כדי להבקיע, עם המאמן החדש הכל מתחיל להיראות יותר טוב.

"במהלך המשחקים האחרונים שאנחנו משחקים, כל המאמנים שהיו לנו הם מדהימים, אבל היו בעיות וקשיים, ודברים נהיו קשים, אנחנו משחקים יותר עם הכדור, יש יותר שיטה, יש יותר ארגון, ועשינו התאמות, אנחנו נצא מזה בצורה טובה".

"ג'אסי הוא אח שלי, שיחקתי איתו בהולנד. הוא אחד השחקנים הטובים ביותר ששיחקתי איתו. לא היה פיתרון לעניין, אנחנו לא בסדר עם זה, הלוואי ויכל להישאר פה, אבל אי אפשר להתווכח עם ההחלטה. עבורו להישאר בבית אולי יהיה בסדר, כי הכדורגל הוא החיים, הוא יכול להיות למעלה או למטה. הוא מתאמן חזק, ואני מאמין שהוא יחזור בגדול. הוא צריך להאמין בעצמו.

משחקים מול מכבי תל אביב ואח"כ מול מכבי חיפה: "אלה המשחקים שאני מעדיף, אני רוצה לעשות היסטוריה, אני לא רוצה סתם שיגידו שאני משחק בבית"ר, אני רוצה שיגידו 'הוא השחקן שניצח את מכבי תל אביב', זה מה שאני אומר לשחקנים כאן כל יום.

"בית"ר היא אחת הגדולות בהיסטוריה של הליגה הישראלית, אני רואה את בית"ר כמועדון גדול, בתקופה הזאת מכבי תל אביב יותר טובה, אבל הסיפורים שהיו לי על בית"ר, והאוהדים, זה משהו עצום. בית"ר תמיד בית"ר, גם אם הדברים לא כל כך מסתדרים. מכבי תל אביב לא יטיילו מולנו".

על החיתוך בשכר: "בשבילי, אם היו אומרים שיש בעיה עם הצוות והשחקנים, אז אין כזאת. בהתחלה כולם נדהמו, אבל כולם מאמינים במועדון, והכל יהיה בסדר. אני לא מאמין בכסף, אני מאמין בהופעה, ברגע שתופיע כמו שצריך, זה יקרה. אני הגעתי ליובנטוס מלמטה, ובסוף הצלחתי".

לרכישת כרטיסים למשחק