משה חוגג: "למרות הקורונה, תהיה לנו קבוצה תחרותית וטובה לא פחות מהשנה"

משה חוגג
20 מרץ 2020
  • שיתוף בטוויטר
  • שיתוף בוואטסאפ
  • שיתוף בפייסבוק
עוד הוסיף בעלי הקבוצה: "אני מאוד מקווה שהבעלים הבא של בית"ר ירושלים יהיה הבן שלי. המטרות שלנו לא ישתנו בעונה הבאה"
כותב: מערכת האתר

בצילו של משבר הקורונה המתמשך, התראיין הבוקר (שישי) בעלי המועדון, משה חוגג, לרדיו ירושלים. אנחנו מביאים כאן את הריאיון המלא – לגולשי האתר הרשמי שלנו.

"היינו שמחים מאוד להמשיך את הליגה עם פלייאוף שהיה אמור להיות הכי טוב ב-10 השנים האחרונות"

"הקורונה תפגע בשנה הקרובה, לא רק עכשיו. אנחנו עוד לא יודעים לאן זה הולך. הכדורגל יהיה אותו כדורגל, לא אומר שתראו פחות גולים, או פחות תחרות. המצב שלנו טוב.

יש פה קושי רב מצד אחד לכל אחד יש את הדעה שלו, מצד שני כולם כולל כולם היינו שמחים מאוד להמשיך את הליגה עם פלייאוף שהיה אמור להיות הכי טוב ב-10 השנים האחרונות. לצערנו זה פתאום בא עלינו. בעיניים פקוחות, אני מאוד מתקשה לראות את הליגה שלנו חוזרת. הלוואי ומישהו ימצא רעיון מעניין או שהקורונה תירגע. אני לא כל כך אופטימי בהיבט הזה.

חנן ממן

העניין הוא בריאותי. התקהלות כזאת או כזאת, אם אתם זוכרים, עוד שהגבילו ל-2000 הודענו שהמשחק יהיה ללא קהל. אם זאת סכנה ואתה לא יודע מי פגש את מי, אי אפשר להמשיך. אם מצד שני אומרים – רגע אנחנו מכילים את הבעיה, מצוין. ראיתי באנגליה מירוץ עם 70 אלף איש בקהל".

"תהיה לנו קבוצה תחרותית וטובה לא פחות מהשנה"

"כל הקיצוץ הוא קבלה לבגרות של השחקנים, הם מבינים שזה לא פוסח על אף אחד. לא שמענו חצי תלונה. פנו אפילו כמה שחקנים בכירים ואמרו שמוכנים לקצץ יותר כדי שאלה עם המשכורות הנמוכות לא ייפגעו. לא מובן מאליו. אני גאה שיש לנו שחקנים כאלה ובני אדם. זה מחמם את הלב לראות את האנושיות.

תהיה לנו קבוצה תחרותית וטובה לא פחות מהשנה. לגבי התקציב – אי אפשר להוריד את הראש ולטמון את הראש באדמה. אני רואה ששחקנים מתלוננים בקבוצות אחרות על חוזים. תראו את השרשרת בעולם. יש מקורות הכנסה והוצאות. אפילו תוכניות רדיו, עם אנשים בבתים ששומעים את הכל, המפרסמים בכל זאת נפגעו אז ההכנסות לא עולות. התקציב הראשון שחותכים הוא השיווק. גם תוכנית עם רייטינג לא מביאה הרבה יותר כסף. זה משפיע.

העסקים שלי הם אונליין, והם אמורים ליהנות מזה כי כולם באינטרנט. יש חברה אחת שלי שנהנית מהסיטואציה, אבל היא נדירה. כל שאר החברות, גם כשהן אונליין, כולן נפגעות מאוד. אני רואה אנשים עם עסקי מסעדנות ומלונאות, זאת התפרקות. מקומות עבודה נסגרים, זה קרוב למיליון אנשים ומשפחות שמאבדות פרנסה. זאת מכה כלכלית לא פחות מבריאותית. אנחנו חוזרים להתאמן בשבוע הבא בצורה מצומצמת, עד 10, נחלק לקבוצות, אלא אם נקבל החלטה אחרת. מבחינת המועדונים לא קיבלנו הנחיות חדשות".

תפאורה ביציע בטדי

"התאכזבנו מכך שהתוכנית לא יצאה לפועלה"

"הבית"ריסט הוא הצלחה אדירה. זה נתן ערך ולמרות התקלות שהיו, זה רק סימלי. את ההנחה הם קיבלו, ההטבות היו אדירות. 25-30 אחוז על משחקים ומרצ'נדייז. למועדון זה הכניס כסף, זה מניב 2 מיליון שקלים בשנה. יש מעט מאוד קבוצות שהספונסר הראשי שלהם מביא 2 מיליון. כל השאר לא קרובים. אצלנו זה מועדון חברים ואוהדים. זאת הצלחה גדולה מאוד. זה יציב מאוד ואנחנו יודעים שההכנסה הזאת תמשיך.

ברור שהתאכזבנו מכך שהתוכנית לא יצאה לפועלה. רצינו להוזיל בצורה דרמטית ואגרסיבית את המחירים, אבל רק עם התחייבות של הקהל שקיים – יגיע. רצינו להגיע ל-25 שקלים למחיר אחיד. הקהל של בית"ר ברובו הוא נהדר, אבל יש בו מאפיין של חשדנות מטורפת ואני מקווה שזה ייעלם בעתיד הקרוב. היינו אישה מוכה ואתה לא מבין למה אנחנו נבהלים שאתה בא ללטף.

אנחנו באים לעשות ויש הירתמות שמביאה את החברים. גם אם אוהד, היינו צריכים להגיע ל-30 אלף אנשים, וכדי לעשות את זה התוכנית היתה להביא כמה אלפים לשם, רצינו להסביר להם שצריך להביא כמה אוהדי כורסה ולא בתקשורת. זה לא ייצר אימפקט רציני מספיק כדי שזה ייצא לפועל. קשה לי לראות את זה יוצא לפועל שוב".

"בעטנו בדלי יותר מדי פעמים ברגעי אמת"

"לגבי הגביע, היה ברור לכולם שזה המשחק הכי חשוב של העונה. להגיד שעלינו בהרכב שני זאת גניבת דעת. אז אלירן ועידן לא פתחו בהרכב. מה זה הזלזול הזה בשחקנים שלנו. הם לא יכלו לפתוח, עידן לא יכול לשחק 180 דקות בהפרש של שלושה ימים. בדיוק מהדברים האלה מיכאל אוחנה נפצע. אני כעסתי שהכנסנו אותו מהר מדי. העמסנו עליו ואיבדנו אותו.

מיכאל אוחנה

הגוף שלו עוד לא היה מאה אחוז. ביום רגיל מיכאל מתמודד עם התנועה הזאת. זה קרה לנו. גארסיה עלה במקומו של ורד. בלי לזלזל, כי מכבי פתח תקווה ניצחו בצדק. האכזבה שלי היתה מנטאלית. בעטנו בדלי יותר מדי פעמים ברגעי אמת. ראשון לציון מקום שני בליגה הלאומית, תבדקו איזה הרכב ניצח אותם 0:5, ההרכב שלנו היה איכותי. הבעיה לא היתה בהרכב אלא בגישה המנטאלית".

"הקורונה טורפת את כל הקלפים"

"עבדתי עם כמה מאמנים, לא מכיר מאמן טוב מרוני לוי. שמישהו יראה לי מאמן זמין שהוא יותר טוב מרוני לוי. הוא בליגה הכי גבוהה של ישראל. התחלנו לדבר על זה לפני חודשיים. יש רצון, אבל יש גם עניין של מספרים. אני חושב שהקורונה טורפת את כל הקלפים. לפני שרוני בא לבית"ר, אני שמעתי כל מיני דברים שהוא מאוד קשה והגנתי. אני לא ראיתי את בית"ר משחקת הגנתי יותר מדי פעמים. זה פשוט לא נכון. תסתכלו על ההרכב והשיטה. משחקים 4-3-3. זה פשוט מנותק מהמציאות. אני מכיר את ברק כי הייתי בבאר שבע והיינו מיודדים. הוא מהמאמנים הטובים בישראל, הוא אחד מהם – וגם רוני. אני לא אוהב את מי שאומר שעד שאדם מסוים לא יילך מהמועדון אני לא עושה מנוי או לא בא. אתה אוהד שחקן, מאמן או קבוצה?"

"אני מקווה שנהיה יותר יציבים בשנה הבאה"

"השחקנים הזרים שהבאנו הם נהדרים, כל הזרים שלנו. הם מהנכסים של המועדון. אלה שחקנים שכיף לראות אותם. המערכת שלנו ומערך הסקאוטים ייבנה. צריך לשים פוקוס ואנחנו שמים סקאוטים במקומות מסוימים. אשדוד וקרית שמונה עושים דברים יפים עם שחקני רכש. הם מביאים בינגו – וצריך לראות איך מביאים שחקנים כאלה, כמו שעלי וליוואי הגיעו בחינם, אוגו ו-וואקמה הגיעו בחינם.

שחקני הקבוצה חוגגים שער

המטרות שלנו לא ישתנו בעונה הבאה. המטרות הן להתמודד על כל התארים. אם לא נזכה זה כישלון? לא. המטרה היא להתמודד. אני מאוד כואב לי על העניין של הפלייאוף העליון, כי אני והצוות המקצועי והשחקנים חשבנו שנוכיח ושמנו מטרה לנצח את מכבי תל אביב ולעשות משחקים נהדרים. אני מקווה שנהיה יותר יציבים בשנה הבאה ושנתמודד על כל התארים".

"צריכים להבין את המשמעויות הכלכליות לגבי שחקנים"

"כיף לי, אני אוהב כדורגל, אני מרגיש שאני עושה טוב. יש טעויות נקודתיות, אבל באופן כללי לא. הטעות שלי שלא למדתי בשנה הראשונה. זרקתי 40 מיליון ש"ח לפח ללא שום תמורה. הייתי צריך לשבת בשקט שנה, לא הייתי מסיים במקום אחר. הייתי חוסך מפחי נפש והייתי לומד – ובסוף למדתי.

אני מאוד מקווה שהבעלים הבא של בית"ר ירושלים יהיה הבן שלי. יעקב שחר היה הבעלים של חיפה שהייתי ילד. זה מדהים לראות את זה. אני חושב שאם אני אצליח להכניס את בית"ר לרוטינה שפויה וחכמה, אני בא מעולם של חברה קטנה שרוצה לנצח חברה ענקית. אנחנו עושים את כל כך הרבה דברים. אם מישהו יסתכל כמה עובדים יש במדיה של מכבי ת"א, כמה אצל מכבי חיפה וכמה יש אצלנו, ואנחנו מקום ראשון בתפוקה.

בסוף אנחנו מגיבים למציאות, אנחנו עכשיו צריכים להסתכל ולהבין את המשמעויות הכלכליות לגבי שחקנים. אם ההכנסות לא ייפגעו, לא אפגע בשום שכר של שום שחקן. אנשים לא מבינים את המשמעויות של המפה. רואים את ההשלכות שנים קדימה. השחקנים כבר הסכימו לקיצוץ".