מועדון ותיק, מחזיקת הגביע האלבני: הכירו את טאוטה

9 אוגוסט 2020
  • שיתוף בטוויטר
  • שיתוף בוואטסאפ
  • שיתוף בפייסבוק
החבורה שלנו בצהוב שחור תתמודד נגד טאוטה דורס במשחק חוץ בסוף אוגוסט. היכן היא ממוקמת ומי השחקנים המובילים? כל הפרטים בפנים
כותב: מערכת האתר

בית״ר ירושלים שלנו תחל את המסע האירופי במשחק חוץ נגד טאוטה דורס (אלבניה), כך נקבע בהגרלה שהתקיימה היום (שני) בצהריים בניון, שוויץ. מדובר בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. בית״ר מתחילה את הסיבוב הראשון כשהיא מדורגת מתוך 47 קבוצות אפשריות, וחוזרת למפעלים האירופיים אחרי כשתי עונות, כאשר הישג השיא היה העפלה לשלב הרביעי וצמד משחקים מול סנט אטיין הצרפתית.

היריבה של בית"ר נמצאת בעיר דורס, ומשחקת את משחקיה באצטדיון ניקו דובאנה. המועדון נוסד ב-1920 וזכה בעבר פעם אחת באליפות המדינה, בעונת 1993/94. הקבוצה היא מחזיקת הגביע האלבני הטרייה, כשאת משחקי הגמר (שני משחקים), הם סיימו בשבוע שעבר לאחר שהפסידו את הראשון 2:1 וניצחו את השני 0:2. היא סיימה את העונה האחרונה במקום החמישי, 13 נקודות מהמקום הראשון.

הכינוי של הקבוצה אצל האוהדים היא "sea boys" (ילדי הים), שכן מדובר בעיירה ששוכנת על חוף הים ומדובר בעיר השנייה בגודלה באלבניה. טאוטה משתתפת במשחקים באירופה משנת 1994 ולמרות שהיא נחשבת לקבוצה עם מסורת בכדורגל המקומי, היא מעולם לא רשמה הצלחות גדולות במפעלים האירופיים. הישג השיא שלה באירופה עומד על העפלה לסיבוב המוקדמות השני ב-2002. בשנה שעברה הודחה בסיבוב הראשון לאחר שהפסידה בסיכום המשחקים 3:1 לוונטספליס.

השחקן הבכיר של טאוטה הוא שריף קלאקו, קשר אלבני בן 22 שהיה מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה בליגה עם 14 שערים, שעזב את הקבוצה בשבוע שעבר ועבר לשחק בקרואטיה. שחקן בולט נוסף הוא אלכסנדרוס קורוס, מגן שמאלי יווני-אלבני ששיחק בעברו בפאניוניוס. היום עשתה הקבוצה את הרכש הראשון שלה לעונת 2020/2021 כשהחתימה חלוץ בשם אלדריט אושאפי.